thumbs-iconلوله بازکنی و تخلیه چاه پدیده

clock-iconشبانه روزی

0

Cart - £0.00

mobile-icon

مشاوره رایگان (تماس شبانه روزی)02122893221

کول گذاری و تخلیه چاه

کول گذاری و تخلیه چاه

کول گذاری و تخلیه چاه لوله بازکنی پدیده سرویس
1 ژانویه

کول گذاری و تخلیه چاه

کول گذاری چیست؟

یکی از خدمات شرکت های تخلیه چاه، کول گذاری است. در این روش با استفاده از کولهای سیمانی برای چاه ستون میسازند. کول گذاری مانع از ریزش چاه خواهد شد. این عملیات باعث میشود تا دیواره چاه ریزش پیدا نکند و تخریب نشود. همچنین با انجام کول گذاری برای چاه میتوان آنرا نوسازی کرد.

کول چاه استوانهایی در اندازه های متفاوت است که برای مستحکم سازی چاه و تونل های حفر شده استفاده میشود. کول در حقیقت مانند ستون عمل میکند با قراردادن آن درون چاه بار دیوار چاه را تحمل میکند. به این ترتیب مانع از ریزش و تخریب چاه میشود. کول کاربردهای دیگری هم دارد. یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از کول برای ساخت قنات است. گذاشتن کول در قنات باعث میشود تا تونل قنات محکم تر شود. به این ترتیب امکان ریزش دیواره قنات کمتر میگردد.

در ساختمانهای قدیمی معمولا چاه هایی وجود دارد که بالای سی سال عمر دارند. برای این چاه ها همیشه امکان ریزش وجود دارد. برای جلوگیری از این مسئله بهترین راه حل ترمیم و نوسازی چاه است. بهتر است چاه قدیمی را به چاه نو تبدیل کرد تا امکان ریزش آن کاهش یابد. حتی اگر چاه مقداری از میله خود را از دست داده باشد باز میتوان آنرا بازسازی و ترمیم کرد. اگر قمست زیادی از چاه ریزش کند یا تخریب شود دیگر امکان بازسازی و ترمیم برای آن وجود ندارد. در این شرایط تنها راه حل پرکردن چاه و حفر چاه جدید است.

امکان کول گذاری تنها برای چاه هایی میسر است که قادر به ترمیم و نوسازی آنها باشیم. شرکت های تخلیه چاه و متولیان امر حفرچاه عموما با همین روش کول گذاری از ریزش چاه های قدیمی جلوگیری میکنند. با اینکار مانع از دردسرهای ریزش چاه خواهند شد.

کول گذاری و تخلیه چاه پدیده سرویس

اجرای کول گذاری برای چاه 

برای کول گذاری ابتدا باید دهانه چاه را باز کرد و سپس به ترتیب کول ها را درون چاه قرار داد. این کار تا بالای چاه و دهانه آن ادامه می یابد. به این ترتیب امکان ریزش و تخریب چاه کمتر شده و چاه مقاوم میشود. حالا چاه دارای یک میله بتنی و کاملا مستحکم است. در حقیقت کول گذاری شبیه به ساخت ستون برای چاه میماند. با ستون سازی برای چاه میتوانیم استحکام آنرا افزایش دهیم و مانع از ریزش آن شویم.

عملیات ستون گذاری یا کول گذاری برای چاه همیشه توسط شرکت های تخلیه چاه انجام میشود. البته شرکت های دیگری هم در این زمینه فعالیت دارند اما معمولا کول گذاری توسط همین شرکت ها انجام میگیرد. بعد از حفرچاه و جهت مستحکم سازی شرکت های تخلیه چاه اقدام به کول گذاری میکنند. کول گذاری کار آسانی نیست و یک امر تخصصی و تجربی محسوب میشود. کسانیکه متولی این امر هستند باید در زمینه تخلیه چاه و کول گذاری تبحر لازم را داشته باشند. در غیر این صورت موجب بروز مشکلات جدی تری خواهند شد.

مطالب پر بازدید :

تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن 

گرفتگی لوله فاضلاب در منزل 

روش های لوله بازکنی

کول گذاری و تخلیه چاه شرکت پدیده سرویس

دلایل کول گذاری چیست؟

شرکت های تخلیه چاه زمانی اقدام به کول گذاری میکنند که چاه ها قدیمی باشند و بخواهند مانع از ریزش آنها شوند. کول گذاری در حقیقت زمانی رواج پیدا کرد که چاه های قدیمی در اثر عوامل زیست محیطی و به مرور زمان فرسوده شدند و شروع به ریزش کردند. در مناطق زیادی چاه وجود دارد و برای آن احتمال ریزش نیز ممکن است.

کول چاه میله ای از جنس بتن و سیمان است که در سایزهای مختلف وجود دارد. این میله ها بیشتر برای استحکام و مقاومت چاه یا تونل های تازه تاسیس نصب میشوند. زمانیکه کول را داخل چاه یا تونل قرار میدهند وزن و فشاری که به دیواره های چاه وارد میشود توسط کول گرفته شده و مانع از فروریختن چاه خواهند شد.

انواع کول ها برای چاه یا تونل

کول ها دو نوع هستند، کول های میله ای و کول های دایره ای.

کول های میله ای اندازه های مختلفی دارند و برای جلوگیری از شکستن آنها معمولا از تسمه استفاده میشود. تمسه ها کول را مهار میکنند و مانع از شکستگی یا ترک خوردن آن خواهند شد.

کول های گرد یا بیضی شکل دارای میل گرد حرارتی یا تسمه فلزی هستند. برای این کول سیمانی  جهت حفظ شکل ظاهر آن از تسمه فلزی استفاده میگردد. برای هر کول بتنی دو تسمه فلزی استفاده میشود که در جابجایی خاک و یا ریزش چاه، کول از هم نپاشد و تخریب نشود. کول دایره ای یا گرد اندازه های مختلفی دارد و در محل های خاصی از چاه نصب میشود.

قطر هر طرف بتن کول 5 سانتیمتر و ارتفاع آن 25 سانت است. بنا بر قطر میله چاه هرکدام از اندازه های کول میتوانند به کار گرفته شوند. برای تقویت کول چه گرد و چه میله ای از تسمه های فنری عدل بندی استفاده میشود. به این ترتیب در روند حمل و نصب حالت هندسی کول حفظ خواهد شد.

پدیده سرویس کول گذاری و تخلیه چاه

تخلیه چاه و لوله بازکنی در تهران 

تمام عملیات حفرچاه تا گذاشتن کول ها و بازسازی باید توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام گیرد. پس بهتر است این کار را از شرکت های باسابقه و مطمئن بخواهید. اگر به خدمات تخلیه چاه، لوله بازکنی یا حفرچاه نیاز دارید با ما تماس بگیرید. شرکت پدیده سرویس باسابقه طولانی و تخصص لازم در این امور آماده حدمت رسانی به شما همشهریان عزیز می باشد. برای استفاده از خدمات ما به صورت شبانه روزی میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

One thought on “کول گذاری و تخلیه چاه”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *