thumbs-iconلوله بازکنی و تخلیه چاه پدیده

clock-iconشبانه روزی

0

Cart - £0.00

mobile-icon

مشاوره رایگان (تماس شبانه روزی)02122893221

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف
12 دسامبر

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف از جمله : دستگاه لوله بازکنی فنرزنی و دستگاه لوله بازکنی تراکم هوا صورت می گیرد.

در این مطلب شما با معایب و مزایای دستگاه های لوله بازکنی و کارکرد آن ها آشنا می شوید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

لوله بازکنی به چه عواملی بستگی دارد ؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که لوله فاضلاب شما مسدود شده باشد و نیاز به لوله بازکنی داشته اید. باز کردن لوله فاضلاب با روش های مختلفی صورت می گیرد که هر یک از این روش ها مخصوص گرفتگی های خاصی می باشد. یعنی بسته به محل و شدت گرفتگی، هر گرفتگی روش لوله بازکنی خودش را دارد و برای حل مشکل باید از روش خاص هر گرفتگی استفاده کرد. در اینجا روش هایی را در مورد لوله بازکنی توضیح خواهیم داد که بتواند در زمان نیاز برای شما کارایی داشته باشد.

امروزه ساختار جدید ساختمان ها و لوله کشی فاضلاب در ساختمان ها با تعداد طبقات بیشتر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده است.

یکی از این مشکلات، مشترک بودن لوله های فاضلاب ها است که باعث گرفتگی بیشتر لوله ها و در نتیجه نیاز بیشتر به لوله بازکنی شده است.

در صورت بی دقتی، لوله های فاضلاب پس از مدتی استفاده دچار گرفتگی می شوند و برای رفع مشکل باید با لوله بازکنی تماس گرفت. باز کردن لوله ها با روش های مختلفی مانند روش های خانگی و یا دستگاه های فنر زنی جدید که خود انواع مختلف دارند و یا با دستگاه تراکم هوا صورت می گیرد. اگر گرفتگی لوله ها با روش های خانگی نظیر ریختن آب داغ، تلمبه دستی و یا مواد محلول شیمیایی که خطرات خاص خود را دارد برطرف نشود مشکلاتی نظیر هزینه بالای لوله بازکنی را در پی خواهد داشت.

استفاده از لوله بازکنی به روش خانگی برای گرفتگی های جزیی لوله های فاضلاب می باشد، ولی برای باز کردن لوله های فاضلاب با گرفتگی شدید به چه طریقی باید اقدام کرد؟

مطالب پر بازدید : 

لوله بازکنی به روش های سنتی

طول عمر بالا با تخلیه چاه اصولی

لوله بازکنی با دستگاه های مدرن

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف-پدیده سرویس

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف

برای انواع گرفتگی لوله از دو روش استفاده می شود:

*لوله بازکنی با دستگاه فنرزنی

*لوله باز کنی با دستگاه تراکم هوا

قبل از توضیح لوله بازکنی با فنر و دستگاه تراکم، این نکته قابل ذکر است که لوله بازکنی با این دستگاه ها باید توسط افراد باتجربه و متخصص و زیر نظر شرکت های معتبر انجام شود. این امر باعث می شود هم بازکردن لوله به طور صحیح انجام شود و هم از پرداختن هزینه اضافی به افراد سودجو و کلاهبردار جلوگیری شود.

لوله بازکنی با دستگاه فنرزنی:

سه نوع دستگاه لوله بازکنی با فنر وجود دارد که بسته به نوع گرفتگی و هزینه های پرداختی از آن ها استفاده می شود.

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف، دستگاه فنرزنی - پدیده سرویس
انواع دستگاه های فنر لوله بازکنی
  • دستگاه لوله بازکنی دستی
  • دستگاه لوله بازکنی نیمه اتوماتیک
  • دستگاه لوله بازکنی اتوماتیک

قبلا بیشتر از فنر لوله بازکنی دستی برای باز کردن لوله ها استفاده می کردند. این نوع دستگاه قدرت زیادی برای لوله باز کردن دارد، ولی مشکلی که مطرح بود این بود که دستگاه هنگام ضربه زدن داخل لوله مسدود، باعث شتاب فنر می شد و باعث پرتاب فنر به اطراف و در نتیجه پرتاب مواد کثیف به دور و بر فنر می شد. ولی با روی کار آمدن فنر های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک این مشکل برطرف شد.

پر کاربردترین دستگاه لوله بازکنی چیست؟

در واقع می توان گفت پرقدرت ترین و کارآمدترین وسیله برای لوله بازکنی دستگاه فنرزنی می باشد. به طوری که تمام موادی را که باعث گرفتگی لوله شده اند را خارج می کند و لوله به طور کامل پاکسازی می شود. فنر لوله بازکنی این مزیت را دارد که اگر شی قیمتی داخل لوله گیر کرده باشد آن را به داخل دستگاه می کشد و آن را بیرون می آورد.

هرچه قطر و ضخامت فنر بیشتر باشد، فنر با قدرت بیشتری لوله را باز می کند.

برای باز کردن هر لوله ای فنر متناسب با آن را انتخاب می کنند. برای لوله هایی با قطرهای بیشتر فنرهای ضخیم تر و برای لوله های باریک از فنرهای ظریف تر استفاده می کنند.

مطالب پیشنهادی : 

عوامل ضرورت تخلیه چاه چیست؟

تخلیه چاه و دلایل پر شدن چاه

تخلیه چاه با روش جدید و مکانیزه

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف، دستگاه فنر زنی

این دستگاه ها با اینکه با برق کار می کنند و خیلی هم پرقدرت هستند، ولی نیازی به برق فشار قوی ندارند و با برق عادی منازل کار می کنند.

با روشن کردن دستگاه، فنر شروع به کار کردن می کند و با ضربات وارده به قسمت گرفتگی، لوله بازکنی را انجام می دهد. هنگام فنر زدن شیر آب را نیز باز می کنند تا مواد کنده شده از لوله ها را با خود به بیرون ببرد. بعد از اتمام کار می توان با استفاده از آب داغ و مواد تمیز کننده و با رعایت اصول بهداشتی لوله را پاکسازی کامل کرد. با این کار مواد ریز چسبیده به بدنه لوله نیز از بین می روند و از گرفتگی مجدد لوله در زمان های کوتاه تر جلوگیری می کند.

لوله بازکنی با دستگاه تراکم هوا

یکی از بهترین وسیله های لوله بازکنی دستگاه تراکم هوا می باشد. دستگاه تراکم هوا برای باز کردن لوله فاضلاب هایی به کار می رود که دچار گرفتگی شدید هستند و به روش های ساده باز نمی شوند. این دستگاه بسیار پرکاربرد می باشد ولی نسبت به دستگاه لوله بازکنی فنر زنی از قدرت کمتری برخوردار است و بیشتر برای لوله فاضلاب توالت، توالت فرنگی، حمام و آشپزخانه کاربرد دارد.

البته این به این منظور نیست که این دستگاه نمی تواند گرفتگی لوله فاضلاب های دیگر ساختمان را باز کند بلکه به این معنی است که برای نتیجه بهتر، استفاده از دستگاه لوله بازکنی فنر برای تمام قسمت ها به کار می رود.

چگونگی کار با دستگاه تراکم هوا 

کار این دستگاه لوله بازکنی به گونه ای است که انرژی مورد نیاز برای کار را درون مخزن ذخیره می کند و زمان استفاده آن را به یکباره ازاد می کند. شیلنگ دستگاه را در محل مورد نظر قرار می دهند و تمام خروجی های فاضلاب را محکم می بندند به طوری که هیچگونه روزنه ای وجود نداشته باشد.

حتی اطراف شلنگ دستگاه هوا را نیز کاملا کیپ می کنند. سپس دکمه هوا را روشن می کنند و تمام هوای داخل لوله بازکنی هوا را داخل لوله فاضلاب خالی می کنند. این هوای خارج شده به داخل لوله فاضلاب چنان قدرت دارد که بعضی مواقع صدای بسیار مهیبی را تولید می کند. هوای وارد شده به داخل لوله فاضلاب باعث می شود موادی که باعث گرفتگی لوله شده اند از لوله فاضلاب خارج شوند و راه لوله برای خروج آب باز شود. برای باز شدن بهتر لوله ها، این کار چند بار تکرار می شود.

این دستگاه لوله بازکنی برای باز کردن لوله هایی که با سنگ و خاک مسدود شده اند کاربرد زیادی ندارد و در این مواقع برای باز کردن لوله باید از دستگاه لوله بازکنی فنر استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه : لوله بازکنی وان حمام

لوله بازکنی با دستگاه های مختلف دستگاه تراکم هوا

زمان استفاده از هر نوع دستگاه لوله بازکنی یا حتی روش های خانگی باید از لوازم و وسایل مخصوص این کار استفاده کرد. دستکش و ماسک و عینک از لوازم ضروری برای این کار هستند. ماسک بیشتر زمان استفاده از پاک کننده های شیمیایی کاربرد دارد، چون هنگام استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکن، بخارات این محلول ها ممکن به سلامت بدن آسیب برسانند. ولی در زمان استفاده از دیگر روش های لوله بازکنی مخصوصا دستگاه تراکم هوا ممکن است مواد و آب داخل لوله ها به بیرون پرتاب شود و به صورت و چشم برخورد کنند.

لوله بازکنی با دستگاه های به روز را به ما بسپارید 

برای انجام لوله بازکنی با دستگاه های به روز بدون بازگشت گرفتگی می توانید با تیم ما پدیده سرویس تماس بگیرید. شرکت پدیده سرویس دارای نیروهای بسیار ماهر و با تجربه است که لوله بازکنی را به روش های مدرن انجام می دهند.

شرکت ما علاوه بر خدمات لوله بازکنی در زمینه ی تخلیه چاه ، حفر چاه ، تشخیص ترکیدگی لوله ، رفع نم و … فعالیت می کند که در صورت نیاز به هر یک از این خدمات به صورت شبانه روزی در تمام روز های هفته در هر منطقه ای از تهران که هستید با ما در ارتباط باشید.

One thought on “لوله بازکنی با دستگاه های مختلف”

  1. خیلی مطلب تخصصی و خوبی بود! لوله بازکنی تو کار های ساختمونی یکی از حساس ترین کاراست و مهمه که درست انجام بشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *