thumbs-iconلوله بازکنی و تخلیه چاه پدیده

clock-iconشبانه روزی

0

Cart - £0.00

mobile-icon

مشاوره رایگان (تماس شبانه روزی)02122893221

نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی

نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی

نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی
2 فوریه

نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی

دلایل نشتی لوله فاضلاب چیست؟

نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی مشکلی است که میتواند در همه ساختمانها به وجود بیاید. نشتی لوله ها معمولا با نم و رطوبت روی سقف یا کف خانه مشخص میشود. بیشتر افراد تنها نشتی را روی دیوار یا کف مشاهده میکنند. برای حل مشکل کافی است با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید. نشت لوله فضلاب بیش از آنکه به سقف یا کف آسیب وارد کند، باعث هدر رفتن آب میشود. پیداکردن نقطه نشتی لوله برای جلوگیری از ادامه این مشکل اولین و مهمترین کار است. دلایل نشتی لوله فاضلاب 5 مورد اصلی دارد که ما در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

– ترک خوردن و آسیب دیدگی لوله فاضلاب

گاهی حتی یک ترک کوچک در لوله ساختمان میتواند مشکلات بزرگی را به هماره داشته باشد. آب با فشار زیاد از لوله عبور میکند و میتواند ترک لوله را عمیق تر نماید. نشتی لوله در یک ثانیه هم امکان دارد و برای جلوگیری از این مشکل لازم است تا لوله فاضلاب محل زندگی خود را مرتب چک کنید. بعد از نشتی آب میتواند خیلی سریع خانه را پر کند.

– فرسودگی یا پوسیدگی لوله ها

لوله های قدیمی به مرور زمان دچار فرسودگی میشوند و میتوانند نشتی ایجاد کنند. اگر عمر لوله فاضلاب در ساختمان بیش از 10 سال باشد معمولا دچار فرسودگی میشود. بهتر است هرازچندگاهی لوله ها وارسی شوند تا پوسیدگی و نشتی احتمالی را تشخیص دهید.

پیشنهاد ما برای رفع نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی معمولا تعویض یا تعمیر لوله فاضلاب است. لوله های قدیمی از جنس آهن هستند و خیلی زود دچار زنگ زدگی و فرسودگی میشوند. از این جهت بهتر است اقدام به تعویض آنها نمایید. لوله های مسی اما مععمولا ضد زنگ هستند و ماندگاری بیشتری دارند.

مطالب پیشنهادی :

لوله بازکنی با روش های مختلف

لوله بازکنی تخصصی در تهران

نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی پدیده سرویس

– زلزله یا رشد ریشه درختان 

زمین لرزه یا رشد ریشه درختان میتواند در سیستم لوله های زیرزمینی اختلال ایجاد کند. لوله ها در زمان زلزله با حرکت زمین پیچ میخورند و ممکن است دچار ترک خوردگی شوند. بهتر است در صورت زمین لرزه حتی خفیف هم حتما لوله کشی ساختمان چک شود تا در صورت شکستگی یا مشاهده ترک سریعا اقدامات لازم انجام گیرد.

– آسیب دیدن مهره ها در لوله کشی 

برخی از وسایل منزل نیاز به آب لوله کشی دارند و به سیستم لوله کشی وصل هستند. مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی که باید از آب استفاده کنند. گاهی مهر و موم و اتصال این وسایل آسیب میبیند و ممکن است کارایی لازم را نداشته باشد. برای جلوگیری از نشتی بیشتر بهتر است مهر و موم ها را عوض کنید.

– فشار آب کنترل نشده 

اگر فشار آب در لوله های ساختمان کنترل نشود میتواند موجب نشتی یا ترکیدگی لوله گردد. این در صورتی است که لوله کشی ساختمان درست انجام نشده باشد. برای جلوگیری از این مشکل باید یک تنظیم کنننده فشار استفاده کنید. نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی با نصب این دستگاه کنترل خواهد شد.

– لوله بازکنی غیرحرفه ای

آخرین دلیل نشتی آب در لوله میتواند لوله بازکنی غیرحرفه ای باشد. بهرتین راه برای جلوگیری از این مشکل استخدام لوله بازکنی حرفه ای و مطمئن است. افرادی که اطلاعات کافی یا مهارت ندارند، نمیتوانند کار را به درستی انجام دهند. مثلا ممکن است اتصالات را به درستی نصب نکنند و یا به اندازه کافی محکم نباشد.

استفاده از مواد نامناسب برای بازکردن لوله از دیگر عوامل بروز نشتی در لوله فاضلاب است. اسیدهای لوله بازکنی میتواند آسیب جدی به لوله وارد کند. برای انجام امور تخلیه چاه و رفع گرفتگی لوله بهتر است از شرکت های خدماتی در این زمینه کمک بگیرید. بازکردن لوله با دستگاه یا فنر لوله بازکنی نتیجه بهتری دارد و آسیبی به لوله های فاضلاب وارد نمیکند.

مطالب پیشنهادی :

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

دلایل گرفتکی لوله فاضلاب چیست؟

تخلیه چاه و لوله بازکنی

رفع نشتی و ترمیم لوله فاضلاب

نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی میتواند برای همه ما یک کابوس باشد. جریان آب میتواند به همه جای ساختمان نفوذ کند و موجب رطوبت یا نم گردد. اولین قدم برای رفع مشکل این است که با یک شرکت لوله بازکنی معتبر و مطمئن تماس بگیرید. باید محل نشتی دقیق مشخص شود. اگر سوراخی هرچند کوچک در لوله وجود دارد یا شکسته شده است باید پیدا شود.

به طور کلی اگر لوه فاضلاب به صورت توکار نصب شده باشد باید دیوار آن قسمت تراشیده شود. در بسیاری موارد لوله کف آشپزخانه، سرویس بهداشتی و کف حمام دچار نشتی میشوند. بیشتر لوله های فاضلاب به دلیل گذشتن آبگرم دچار سوراخ یا نشتی میشوند. سرعت انجام واکنش شیمیایی در آبگرم سریعتر از آبسرد است و همین موجب خوردگی لوله خواهد شد.

وجود اجسام نوک تیز هم میتواند به لوله آسیب وارد کند. اگر لوله روی بستر سخت و خشن قرار گرفته باشد، به راحتی آسیب میبیند. برای جلوگیری از این مشکل زیر لوله های فاضلاب بستر یاز ماسه میریزند تا بر اثر وزن خاک انباشته شده کمتر به لوله آسیب وارد کند.

نحوه تعمیر لوله فاضلاب 

امروز استفاده از لوله های چدنی بسیار کاهش یافته و لوله های پولیکا جای آن را گرفته اند. بروز نشتی لوله فاضلاب و لوله بازکنی برای لوله پولیکا آسان تر است. این لوله ها از جنس پلاستیک و بسیار سبک هستند و راه اتصال انها نیز راحت است. تنها با یک چسب میتوان انها را به هم متصل کرد.  البته اگر نصب لوله به درستی انجام نگیرد، بعد از مدتی چسب خاصیت خود را از دست میدهد و لوله دچار نشتی میگردد. در صورت نشتی مجدد میتوان ار موادی چون فایبرگلاس، چسب آب بندی و یا خمیر اپوکسی برای پوشاندن جای نشتی استفاده کرد.

اگر لوله فاضلاب از جنس پوشیفت باشد به دلیل نوار آب بندی که در خود دارد کمترین احتمال برای ایجاد نشتی در آن وجود خواهد داشت. در صورت بروز نشتی باید لوله پوسیده با لوله جدید جایگزین شود.

پدیده سرویس لوله بازکنی

لوله بازکنی ارزان در تهران

اگر نم یا رطوبت روی سقف یا کف منزل مشاهده میکنید، میتواند نشانه نشتی لوله فاضلاب باشد. اولین و بهترین کار تماس با شرکت لوله بازکنی است. شرکت پدیده سرویس در تمام نقاط تهران آماده پاسخگویی و همکاری با شما عزیزان و ارائه خدمات تخلیه چاه، رفع نم و … می باشد. برای تماس با ما میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید. ما به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شما هستیم .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *