thumbs-iconلوله بازکنی و تخلیه چاه پدیده

clock-iconشبانه روزی

0

Cart - £0.00

mobile-icon

مشاوره رایگان (تماس شبانه روزی)02122893221

تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن

تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن

تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن پدیده سرویس تهران
12 دسامبر

تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن

بازسازی و ترمیم  چاه فاضلاب 

تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن باید به صورت اصولی توسط کارگران حرفه ای انجام شود. شرکت فنی پدیده سرویس این کار را با هزینه مناسب و تضمینی انجام میدهد.

پس از تخلیه چاه ممکن است نیاز به بازسازی و ترمیم وجود داشته باشد . چاه فاضلاب معمولا پس از چندین سال فرسوده میگردد و ممکن است دیواره های چاه ریزش پیدا کند. برای چاه فرسوده احتمال ریزش دارد؛ پس بهتر است پس از چندسال به فکر بازسازی و ترمیم چاه باشیم .

تخلیه چاه و فاضلاب - تخلیه فاضلاب و ترمیم آن - شرکت پدیده سرویس

فواید بازسازی چاه فاضلاب

برای جلوگیری از تخریب و آسیب دیدن نیاز به تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن است. بهتر است تخلیه چاه به موقع صورت گیرد. معمولا تعمیر و بازسازی چاه پس از تخلیه آن انجام گیرد.

در حقیقت یکی از روش های بازسازی چاه، همان تخلیه چاه  آن است که پیش از ترمیم و بازسازی انجام میگیرد. تخلیه با استفاده از تانکر مکنده به راحتی و در کمترین زمان امکان پذیر است. برای اینکار از تانکرهای معمولی نیز میتوان استفاده کرد.

چاه پس از تخلیه نیاز به لایروبی و تراشیدن دارد تا چاه قدیمی تبدیل به چاه نو و قابل استفاده گردد.

پیشنهاد میکنم مطالعه این مطلب را ازدست ندهید: گرفتگی لوله فاضلاب در منزل

تخلیه چاه - تخلیه فاضلاب و ترمیم آن - پدیده سرویس

لایروبی و تراشیدن چاه 

پیش ار تخلیه چاه لازم است که چاه از هرگونه آب و فاضلاب خالی شود. تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن باید توسط افراد متخصص انجام گیرد چون در نوسازی چاه موثر است. برای لایروبی چاه دیواره را را تا رسیدن به خاک میتراشند. پس از لایروبی و تراش مواد لایروبی شده از چاه خارج میگردند.

برای تخلیه چاه از پمپ ساکشن یا تانکر مکنده مخصوص فاضلاب استفاده میشود. مواد درون چاه پس از تخلیه توسط تانکر به مکان دیگری منتقل میشوند.

لایه های اضافی مانع جذب آب و فاضلاب توسط خاک هستند. در صورتیکه این مواد اضافی درون چاه بمانند، چاه سرریز گردیده و باید تخلیه شود.

مطلب پیشنهادی : طول عمر بالا با تخلیه چاه اصولی

هرگز خودتان اقدام به تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن نکنید!

در صورت گرفتگی چاه فاضلاب خانه بوی بدی میدهد. این بو ممکن است از هرکدام از دهانه های فاضلاب در حمام یا آشپرخانه و دستشویی یا حیاط به مشام برسد.در این شرایط نیاز به تخلیه چاه تخلیه مواد زائد می باشد.

بوی بد چاه نشانه گرفتگی آن است. اما برای تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن به هیچ وجه شخصا اقدام نکنید و حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دلیل بوی بد چاه به دلیل نشت گازهای سمی و بدبو از دورن چاه است. چاه های فاضلاب به دلیل تجمع مواد شیمیایی مصرفی تولید گازهای سمی میکنند. گازها بسته به مواد تشکیل دهنده خود میتوانند درجه ای از غلظت و خفگی داشته باشند.

وجود این گازهای سمی میتواند وجب مسمومیت و حتی مرگ افراد بشود. پس بهتر است هرگز خودتان اقدام به تخلیه چاه نکنید و از مارشناسان برای این امر کمک بگیرید.

تخلیه چاه تهران و تخلیه فاضلاب و ترمیم آن - تخلیه چاه تهران پدیده سرویس

مطلب پیشنهادی :  درباره اسیدهای لوله بازکنی و تاثیرات خطرناک آن بیشتر بدانید.

نکات ایمنی در زمان تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن

تخلیه چاه حتی برای افراد متخصص نیز میتواند مخاطرات زیادی به دنبال داشته باشد. هر فردی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است دچار حادثه شود. پس لازم است نکات ایمنی را دراین زمینه بدانیم و در و به کار بگیریم.

پیش از این گفته شد که وجود گازهای سمی در چاه خطرناک است و میتواند مسمومیت و یا حتی فوت افراد را به همراه داشته باشد.

مورد خطرناک دیگر در زمان تخلیه چاه سقوط افراد در چاه است. سقوط کارگران به درون چاه به دلیل بی احتیاطی است و برای جلوگیری از آن باید نکات ایمنی را رعایت کنید.

چاه های قدیمی به خودی خود خطرناک هستند و درزمان تخلیه نیز به دلیل سستی، با ریزش میتوانند موجب سقوط یا مرگ افراد بشوند.

اقدامات پیش از تخلیه چاه 

بهتر است پیش از اقدام به تخلیه چاه حتما تجهیزات لازم را فراهم کنید و ایمنی افراد را در نظر بگیرید. همچنین باید از وضعیت چاه ، پر یا خالی بودن آن مطمئن شوید. برای پیداکردن محل چاه فاضلاب میتوانید روشهای زیر را به کار ببرید.

فاصله چاه با دیوار :

چاه فاضلاب باید یک حداقل فاصله ای با دیوار های ملک داشته باشد. این فاصله بهتر است در حدود سه متر باشد.

صدای فاضلاب :

بعد از استفاده از آب، آب به دورن چاه فاضلاب ریخته میشود و صدایی را تولید میکند. اگر محیط اطراف ساکت باشدريال صدای فاضلاب به راحتی شنیده میشود. فاضلاب از ارتفاع زیادی داخل چاه ریخته میشود، به این ترتیب صدای آب قابل شنیدن است.

موزاییک های متفاوت :

در برخی منازل یا مکانها معمولا محل چاه فاضلاب با چند موزاییک متفاوت علامت گذاری میشود. در صورت بروز مشکل و دیدن نشانه های گرفتگی چاه میتوانید به این ترتیب سریعا محل چاه را بیابید.

تخلیه چاه تهران - تخلیه فاضلاب و ترمیم آن - پدیده سرویس

تخلیه چاه و تشخیص پر بودن آن 

زمانیکه محل چاه را یافتید باید به صدای آب در چاه دقت کنید. اگر صدای ریزش آب در چاه شدید بود نشان دهنده خالی بودن چاه است. دراین حالت چاه نیاز به تخلیه ندارد. اگر صدای آب بم بود یعنی چاه پر شده و نیاز به تخلیه دارد.

تشخیص محل چاه فاضلاب و اقدام به تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن برای کارشناسان پدیده سرویس بسیار راحت است. توجه داشته باشید که تخلیه چاه در همه موارد هزینه سنگینی ندارد. پس بهتر است ابتدا از کارشناسان مشورت بگیرید تا با خیال آسوده در صورت لزوم اقدام به برطرف نمودن مشکل فاضلاب نمایید.

مطلب پیشنهادی : چرا باید تخلیه چاه انجام گیرد؟

جنس زمین و تخلیه چاه 

اگر جنس زمین محل زندگی شما از شن و ماسه است، دراین مورد مشکل چندانی نخواهید داشت. دراین جنس از زمین فاضلاب به خوبی جذب خاک میشود و معمولا نیازی به تخلیه نیست.

اما چنانچه جنس خاک محل چاه فاضلاب از خاک رس باشد، فواصل تخلیه چاه کوتاه میشود. زیرا خاک به خوبی قادر به جذب فاضلاب نیست و در مواردی میتواند دردسر ساز باشد.

مواد زائد در چاه 

وجود مواد زائد در چاه فاضلاب در طولانی مدت موجب گرفتگی راه فاضلاب و پرشدن چاه میشوند. مواد زائد به دیواره چاه میچسبند و لایه های سفت و مقاومی را میسازند. این لایه ها مانع جذب آب توسط خاک میشوند. به این ترتیب فاضلاب درون چاه تجمع کرده و نیاز است تا تخلیه چاه سریعا انجام گیرد.

کوچک بودن انباره چاه

قسمت اصلی چاه که نقش مهم در جذب فاضلاب دارد، انباره چاه است. اندازه انباره باید متناسب با مقدار فاضلاب باشد. پس باید اندازه فاضلاب ورودی بر حسب تعداد نفرات ساختمان در نظر گرفته شود.

اگر حجم انباره کم باشد، فواصل تخلیه چاه کوتاه تر است. چنین چاهی نیاز به تخلیه مداوم دارد.

همچنین در مناطقی که بارش جوی زیاد است، مقدار آب ورودی به چاه زیاد خواهد بود . در این مناطق برای حل مشکل تخلیه چاه یک چاه مجزا برای آب باران در نظر گرفته میشود.

تخلیه چاه - تخلیه فاضلاب و ترمیم آن - شرکت پدیده سرویس

تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن تخصص ماست!

تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن چنانچه به صورت اصولی انجام نگیرد موجب آسیب های جبران ناپذیری خواهد شد. بهتر است برای این امر از کارشناسان پدیده سرویس مشورت بگیرید.

همکاران ما به صورت بیست و چهار ساعته و در تمامی نقاط تهران آماده پاسخگویی به تماس و برطرف کردن مشکلات شما مشتریان عزیز هستند.

One thought on “تخلیه چاه فاضلاب و ترمیم آن”

  1. آدم این اخبار فرو ریختن چاه و سقوط آدما توشو که میشنوه مو به تنش سیخ میشه! حتما باید تو تخلیه ی چاه از آدمای حرفه ای استفاده کرد وگرنه خیلی خطرناکه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *