thumbs-iconلوله بازکنی و تخلیه چاه پدیده

clock-iconشبانه روزی

0

Cart - £0.00

mobile-icon

مشاوره رایگان (تماس شبانه روزی)02122893221

انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن

انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن

انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن
3 مارس

انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن

انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن

برای لوله بازکنی و تخلیه چاه همیشه مردم به دنبال راهای مطمئن و تضمینی هستند تا مشکل را یکبار برای همیشه حل کنند. از بین روش های لوله بازکنی متداول ترین روش استفاده از انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن است. به طور کلی دو نوع فنر برای بازکردن لوله فاضلاب به کار میرود. یکی فنر دستی است و دیگری دستگاه لوله بازکنی.

فنر لوله بازکنی دستی قدرت زیادی در باز کردن لوله فاضلاب دارد و از این جهت پرطرفدار و پرکاربرد است. همچنین با فنر میتوان در عین بازکردن راه آب فاضلاب لایروبی هم انجام داد تا از گرفتگی مجدد لوله ها پیشگیری شود.

ویژگی فنر لوله بازکنی 

جنس فنر لوله بازکنی از فولاد مقاوم است و نوک آن 100 سانت می باشد. این فنر از دو قسمت پیچ های مخروطی شکل و دسته تشکیل شده که فنرها با حرکت دادن راه لوله را باز میکنند. اساس کار فنر لوله بازکنی حرکت دادن مواد به درون چاه است تا آب بتواند مسیر خود را آسان طی کند. از این وسیله میتوان برای بازکردن راه لوله کشی در توالت ایرانی و فرنگی استفاده کرد.

اما برای توالت فرنگی از دستگاه تراکم هوا هم برای بازکردن لوله ها استفاده میشود. نوگ فنر لوله بازکنی تیز است و از این جهت ممکن است یه جداره توالت فرنگی آسیب برساند. فنر میتواند انواع جرم و لایه های چربی و مو را از راه آب پاک کند و از دیواره لوله جدا نماید.

انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن پدیده سرویس

روش کار فنر لوله بازکنی 

همانطور که گفته شد انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن برای بازکردن حرکت دادن مواد به سمت چاه است و به صورت چرخشی کار میکند. کار با این دستگاه در عین سادگی نیاز به مهارت دارد تا به سیستم لوله کشی آسیب نرساند. همچنین باید نظافت را در زمان کار و بعد از آن رعایت کرد تا محیط آلوده نشود.

برای شروع کار لازم است تا دستکش مخصوص را دست کنیم و نوک فنر را داخل لوله فاضلاب بگذاریم. سپس فنر به آرامی داخل لوله حرکت میکند تا به مانع و محل گرفتگی برخورد نماید. حرکت فنر در قیمت بازوها و اتصالات لوله باید با دقت بیشتری انجام گیرد و زمانی که به محل گرفتگی رسیدیم چرخاندن فنر آغاز میشود.

نوک فنر لوله بازکنی خاصیت ارتجاعی دارد و دور مواد داخل لوله میپیچد تا به فنر گیر کنند. با بیرون کشیدن فنر تمام مواد از لوله بیرون می آیند و راه گرفتگی باز خواهد شد. همچنین برای افزایش سرعت فنر میتوان آنرا به دریل وصل کرد تا کارکرد بهتری داشته باشد. چرخش سریع فنر ممکن است آسیب دیدن تجهیزات سرویس بهداشتی یا لوله ها را به همراه داشته باشد. از این جهت لازم است تا توسط فرد ماهر و متخصص انجام گیرد.

امروزه برای لوله بازکنی بیشتر از دستگاه استفاده میشود. به ویژه برای گرفتگی های شدید لازم است تا دستگاه لوله بازکنی را جایگزین فنر کنید. دستگاه کار را آسان تر و سریع تر کرده و در موارد زیادی میتوان برای بازکردن لوله فاضلاب انرا به کار گرفت.

لوله بازکنی و تخلیه چاه

ویژگی های استفاده از دستگاه لوله بازکنی 

این دستگاه با توجه به ویژگی هایی که دارد توانسته جایگزین مناسبی برای فنر لوله بازکنی باشد. چند مورد از این ویژگی ها این است که :

از حمل آسان و راحتی برخوردار است.

برای کار با ان میتوان از برق شهری استفاده کرد.

برای بازکردن گرفتگی های شدید خیلی خوب عمل میکند.

سرفنرهای مختلفی دارد که بنا بر انواع گرفتگی لوله میتوان از آنها استفاده کرد.

فنر بلندی دارد که در لوله کشی طولانی میتوان آنرا به کار برد.

مجهز به محفظه جمع کننده فنر است.

سرعت زیادی در بازکردن لوله ها دارد و زمان کار را کم میکند.

برای شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه بهترین وسیله برای کار است.

روش کار با دستگاه لوله بازکنی

روش کار با دستگاه نیز تقریبا مانند فنر لوله بازکنی است. با این تفاوت که برای کار با این دستگاه ابتدا لازم است آنرا به برق وصل کنید. سپس سرفنر مخصوص را به آن متصل کرده و آنرا داخل لوله قرار میدهیم تا جایی که به مانع برخورد کند. وقتی سرفنر به مانع رسید دستگاه را روشن میکنیم تا فنر حرکت کند و گرفتگی را رفع نماید. با چپ و راست کردن کلیدهای دستگاه میتوان تاثیر آنرا زیاد کرد تا لوله سریعتر باشود.

بعد از بازشدن لوله فاضلاب فنر از داخل لوله بیرون کشیده میشود و لازم است کمی آب به داخل لوله بریزیم. با ریختن اب داخل لوله مواد اضافی به سمت چاه حرکت میکنند و امکان گرفتگی مجدد را شاهد نخواهیم بود.

انواع دستگاه لوله بازکنی

لوله بازکنی شبانه روزی در تهران 

برای استفاده از خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه هر زمان از شبانه روز که بخواهید میتوانید با شرکت پدیده سرویس در تهران تماس بگیرید. اگر نیاز به نیروی فنی و متخصص لوله بازکنی در تهران دارید کافی است منطقه مورد نظر خود را از لینک زیر انتخاب کنید و با همکاران ما تماس بگیرید. شرکت پدیده سرویس با سابقه و مجرب در زمینه تشخیص ترکیدگی لوله، رفع نم و حفرچاه و … نیز آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

2 thoughts on “انواع فنر لوله بازکنی و کاربرد آن”

  1. دستگاه فنر لوله بازکنی واقعا خیلی خوبه برای ما با این دستگاه لوله بازکنی رو تو چند دقیقه انجام دادین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *